Program obozu

Dzień 1

Godziny poranne: Przyjazd, zameldowanie się w ośrodku. Oficjalne powitanie na obozie. Wręczenie upominków powitalnych dla uczestników.

Trening 1:
Krótka wycieczka biegowa po Górach Izerskich: Zakręt Śmiarci – Wysoki Kamień – Kopalnia Stanisław.
Zajęcia z podziałem na dwie trasy (łatwiejsza i trudniejsza).

Posiłek + czas wolny.

Trening 2:
Zajęcia motoryczne na stadionie lekkoatletycznym:
– Zestaw ćwiczeń ogólnosprawnościowych (motorycznych).
– Zebranie materiałów wideo do analizy technik biegu.

Wieczór zapoznawczy przy ognisku + krótki wykład:
„Zarządzanie i organizacja treningu”.

Dzień 2

Poranny rozruch — gimnastyka i ćwiczenia pobudzające.

Posiłek + czas wolny.

Trening 1:
Wycieczka biegowa po Karkonoszach: Wodospad Kamieńsczyka – Hala Szrenicka – Schronisko pod Łabskim Szczytem – Dolna Stacja wyciągu narciarskiego.
Zajęcia z podziałem na dwie trasy (łatwiejsza i trudniejsza).

Posiłek + czas wolny.

Trening 2:
Krótkie rozbieganie + zestaw ćwiczeń uzupełniających.

W godzinach wieczornych analiza techniki biegu na podstawie zebranych materiałów wideo.

Dzień 3

Poranny rozruch — gimnastyka i ćwiczenia pobudzające.

Posiłek + czas wolny.

Trening 1:
Podział grupy w zależności od celów treningowych i realizacja jednego z dwóch treningów specjalistycznych: trening powtórzeniowy lub trening interwałowy.

Posiłek + czas wolny.

Trening 2:
Spokojne rozbieganie na kultowej trasie „Pod Reglami”.
Zajęcia z indywidualnym dostosowaniem długości biegu.
Ćwiczenia uzupełniające z omówieniem zasad ich stosowania i prezentacją poprawnego wykonania.

W godzinach wieczornych regeneracja — możliwość skorzystania z sauny.

Dzień 4

Poranny rozruch — gimnastyka i ćwiczenia pobudzające.

Trening 1:
Długa wycieczka biegowa połączona z przejazdem Koleją Izerską: Przejazd Koleją Izerską przez Jakuszyce (wzdłuż kultowej trasy, na której trenują czołowi polscy maratończycy) do Harrachova, następnie powrót na biegowo przez Harrachov i Szrenicę do Szklarskiej Poręby. Wycieczka w dwóch wersjach do wyboru: dłuższa oraz krótsza.

Posiłek + czas wolny

Trening 2:
Gry i zabawy ruchowe na stadionie lekkoatletycznym. Połączenie zabawy i wszechstronnego treningu sportowego.

W godzinach wieczornych wspólne zwiedzanie Szklarskiej Poręby.

Dzień 5

Poranny rozruch — gimnastyka i ćwiczenia pobudzające.

Trening 1:
Spokojna wycieczka biegowa po Izerach + trening podbiegów na trasie do Wysokiego Kamienia.
Przygotowane dwie opcje treningowe: trudniejsza i łatwiejsza

Posiłek + czas wolny

Trening 2:
Zajęcia na stadionie lekkoatletycznym z techniki biegu.
Omówienie poprawnego wykonania, prezentacja oraz indywidualna rekomendacja do konkretnych ćwiczeń.

W godzinach wieczornych podsumowanie obozu biegowego. Wręczenie upominków i wyróżnień dla uczestników obozu.
Przewidziana jest niespodzianka ze strony trenera Andrzeja 🙂

Dzień 6

Poranny trening/konkurencja na stadionie lekkoatletycznym. Możliwość rywalizacji w ramach Mistrzostw Obozu w niestandardowej konkurencji biegowo-sprawnościowej.

Posiłek + podsumowanie obozu.